17 januari 2015

En dålig och bra dag!

Vilken dag, börjar med att jag får med mig katten på Bellas morgon promenad, så 5 km blev 1..
Vågade inte ha med katten in på byn, så det var bara att vända och han följde lika snällt med hem!
Sen skulle jag iväg med båda hästarna, fick hjälp av Elisabet och vi åker inte långt förrän det ena hjulet är ganska platt, YES punktering....
Så nu måste vi se hur allvarligt det är, har inte lust att köpa nya däck till den, då de är ganska nya.

Vi tog en längre tur med hästarna idag, i alla fall med tanke på Gabriel. Han drog mig i vagn och Elisabet red Silja, gick riktigt bra, inget bus än fast vi travade lite tillsammans :)

Avslutade med att rida Gabriel en liten sväng och Elisabet hade han i grimskaft, i både skritt och trav. Det gick hur bra som helst!

Ni vet den där känslan man får på en häst när man sitter på den första gången. När man direkt kan känna om hästen kommer vara behaglig eller inte, samma sak första travstegen kan man känna det,
Nu har jag ju suttit och skrittat han en hel del och kan säga att han kommer bli underbar! Helt mitt tycke i smak av häst och gångarter, sjukt härligt för han är ju min redan! :D



Inga kommentarer: