12 mars 2017

Baucher bett!

Har funderat på att köpa ett nytt bett till Gabriel, han är inte stark, mer åt det känsliga hållet, men på träningar kan han bli lite piggare och då kännas lite starkare på vanligt bett.

Så nu har jag hittat "baucher" bett som ska ligga stadigare i munnen på hästen då det har skänklar uppåt.
Vad jag kan få fram går många hästar bra på det, speciellt om de är känslig, sen ser jag även att många kända häst människor använder det, så då borde det vara ett bra bett?

Nu när jag ska rida igång honom efter en kort vila så ska det bli kul att testa ett nytt bett. Han ska få vila i 2 veckor, den första är avklarad så nu är han inne på den andra.
Han har varit så duktig och vi han med 6 träningar/tävlingar under 5 helger och han har utvecklats enormt, så det passade in fint när jag jobbat mycket och varit på utbildning :-)

Än om han inte är en häst som gillar vila så måste han ha det, han smet ut en dag och öppnade upp tre hösilage balar... ser ut som någon skjutit på dem, så just nu har de fri tillgång så jag slipper kasta allt hö..

Hindret ligger på 80, undra hur högt han hoppar..

Inga kommentarer: