18 februari 2017

Hopptävling!

Vilken dag jag haft! Första hopptävlingen med Gabriel blev idag, en pay and jump och vi blev felfri i båda klasserna, 50 och 60 cm.
Det kändes riktigt lågt när vi hoppade, men han fick en enkel och positiv syn på tävlingar hoppas jag!

Jag kan inte ens sluta le, så nöjd med min ponny! Han verkligen älskar det, i första klassen höll jag tillbaka honom lite och hjälpte han lite mot och över hinder om han skulle behöva det och i den andra klassen var det bara låta honom sköta det själv. Sånt hindersug som han har!!

Det stod en oxer på ena långsidan och båda gånger vi svängde upp mot den så ökade han  och andra gången släppte jag på honom, han kommer bli en riktig speed ponny!

Jag är ju den ryttaren som vill kontrollera varje språng, men med Gabriel måste jag lära mig att låta honom sköta det själv med, han kan ju det så jävla bra själv! :-*

Svettig blev han än fast han är lite rakad, så nu måste jag få bort resten!

Inga kommentarer: