16 februari 2016

Tisdag!

Min fina perfekta underbara ponny, alltid så duktig, men idag var det en unghäst jag red. Hjälp vad han kändes ostabil att rida i början, han hade mycket spring i benen då jag bara skrittade ut en längre sväng igår. Sen hade jag inte sladdat underlaget sedan sist så det var lite sämre på ena sidan.
Men han är inte ens 4 år så det är helt acceptabelt att va vinglig ibland.

I övrigt var han fin, han lyssnar då bra och galoppfattningarna satt bra idag igen ;-)
Så jag ska försöka sladda imorgon innan jag rider så att vi får ett jämt underlag, jag kan behöva rida han mer i galoppen imorgon så att han får ta i lite mer, just nu blir han trött så fort av att galoppera med mig på ryggen, sakta men säkert ska jag stärka hans ork och galopp inför att vi ska börja hoppa! :-D


Inga kommentarer: