19 januari 2016

Hästar på rymmen!....

Nu har temperaturen ute äntligen börjat bli behagligare, så idag ska den här hästen sättas igång om allt går som jag vill!
Skulle börja tömköra honom igår, men när jag ska ta in han så sliter han sönder undre tråden i hagen precis när jag är på väg ner, precis när jag ska ta honom inne i hagen sticker min andra häst iväg under tråden...
Gabriel som brukar vara den som går ut, stack inte ut men sprang fram och tillbaka i hagen medans Silja glatt travade iväg på vägen mot våran granne.. Mina hästar bor hellre hos min granne än hos oss, iaf de här senaste veckorna när de har börjat rymma.

Så efter många minuter i full galopp i djupsnö fick båda hästarna gå in tidigt igår, då jag hade bättre saker för mig på kvällen än att jaga de igen..


Inga kommentarer: