30 juni 2014

Agility övning!

Körde en rolig övning med Bella idag
De röda strecken är hinder, jag hade inte tre hinder på varje sidan utan bara ett som jag flyttade allt eftersom för att göra övningen svårare.
De fyra svarta prickarna är slalom.
Denna övning tränar hunden på att komma in i slalomen på olika sätt, jag började med att ha hindren så att hon kom in ganska rakt på slalomen och tillslut så fick hon riktigt skarpa kurvor.
Jag körde övningen från båda håll och ibland flera varv på rad eller bytta håll direkt efter hindret och tillbaka över hindret slalomen och så hinder igen. För att inte gör precis samma sak, men min hund är smart och lär sig fort, så nästa gång lägger jag till en tunnel mellan hindren och kör allt i en cirkel. 

Hon måste träna att komma in i slalomen ur svårare vinklar kan jag tycka och just nu går det hur bra som helst! Kanske vågar vi oss iväg och tävla snart :)


Inga kommentarer: