4 oktober 2011

Nästan frisk ponny! :D

Igår skulle ju jag in till stan med Silja, vi skulle va där 4, så det räckte med att åka runt halv 1- kvart i 1.. Så jag hade massa med tid på mig att gå med hon, borsta, fixa i stallet och sånt :)

Haha NEJ knappast, för några småungar i backe verkar tycka om å ha sönder fönster och eftersom att min pappa v i stan på operation så fick jag och Christoffer åka och hämta och laga det..
Det gick bra å hämta och rengöra det, men när vi skulle skära glas så gick det inge bra och självklart när vi får till en ruta så har jag..... mätat 10 cm fel! :S
Då va klockan mycket så jag fick lämna det till Christoffer och åka till Silja.
När jag skulle lasta Silja så va jag själv, fast stig kom ut, men Silja gick bara på finkan som vanligt, världens bästa ponny :) Sen körde jag hem hon i finkan, första gången jag körde hon och jag körde jätte jätte sakta xD
När vi skulle åka gick jag in på affärn en sväng för Christoffer var fortfarande där, det va ca en timme sen jag åkte där ifrån och på den tiden hade han lyckats skära en rutta och fått dit kitt med! och han hade gjort det fint med :D Han är så duktig, bara inte jag är i vägen och stör, Haha

När i väl kommit fram med Silja och de börjat med hon så va vänster fram helt haltfri!!
Hon va bättre bak, fast ltie i knänan, så de är sprutade och så tog de blodprov för hon va så seg :( Hon ville inte springa, så jag har träningsvärk i armen efter att ha släpat hon...

Så nu har jag ett ridschema och om ca 9 veckor får jag rida hon normalt :D

Hon skötte sig ändå super, gick bra å spruta hon, hon är hur lätt som helst å lasta oh står som ett ljus :)

Inga kommentarer: