5 november 2014

Mina hästar!

Igår longerade jag Gabriel, det gick bra för att bara vara andra gången han longeras. I början undrar han vad man håller på med, men ganska fort så fattar han att han bara ska gå runt mig och då får han beröm och så byter jag håll ganska fort när han fattat vad jag vill.
I och med att detta är en ny sak för han så kör jag korta pass och leder han lite emellan, och som med longering på övrigt så har hästar en bra och en dålig sida, hans dåliga sida så tar det längre tid innan han fattar och det går fortare för han att bli trött. Så då gäller det att berömma så fort det blir rätt och inte hålla på länge alls, så att han ska tycka att det blir för jobbigt :)

Silja fick sig ett litet dressyrpass, skänkelvikningar i skritt och trav och så trav volter, på slutet tog vi lite galopp. Så ett väldigt enkelt pass, men hon va lite störd av saker runt omkring så hon ville gärna titta på annat. Sen var det ganska mörkt ute så kunde inte hålla på så länge.

Men ska nog försöka lägga till någon bom nästa gång så hon kommer igång mer :)

Silja hade ju fått kunna gå som hästen på bilderna nedanför ;)



Inga kommentarer: